PANGHIMATI' PAMANGA TAUSUG : MEMBANGUNKAN JIWA TAUSUG AGAR BERDIRI DI ATAS LANDASAN KEBENARAN

Posted by DZULASREE @ Asree Sug on Wednesday, May 15, 2013 4 ulasan

Video program SSDI (Sultaniyah Sulu Darul Islam) di Jolo saat ini untuk mendidik rakyat berdikari dengan program TANAMAN UNTUK KEMERDEKAAN.

Sementara keluarga Jamalul III KIRAM (pengaku Sultan Sulu tanpa rakyat dan kewarganegaraan Sulu) sibuk mengumpul tenaga untuk memerangi Sabah Malaysia, manakala PBMM Sultan Bantilan II pula sibukkan rakyatnya untuk mengelak peperangan dengan bertani sara diri agar pergantungan mereka kepada perang, politik filipino yang memusnahkan itu dapat dihalang, dalam masa yang sama dapat memperluaskan program SSDI memerintah Sulu. Insyaa Allah.




Pendirian PBMM Sultan Bantilan II terhadap pencerobohan Lahad Datu yang jelas lagi nyata bahawa Baginda Sultan Bantilan II adalah anti peperangan, anti keganasan dan anti pencerobohan. Dalam masa yang sama Sultan Bantilan II memberikan saranan membina buat Tausug di Sabah dan di kepulauan Sulu amnya  serta saranan kepada kerajaan Malaysia demi maslahat umat Islam Sulu yang teraniaya sejak sekian lama.




Balita' kahinapusan yari ha link sin TGM (Tausug Global Media) hi Syarif Yazir Rajim ha:
http://www.alltausug.com/2013/05/panghimati-pa-katan-bangsa-tausug-ha.html
  1. "Sementara keluarga Jamalul III KIRAM (pengaku Sultan Sulu tanpa rakyat dan kewarganegaraan Sulu) sibuk mengumpul tenaga untuk memerangi Sabah Malaysia"

    Assalamualaikum, ayat diatas ini bermaksud bakal ada pencerobohan episod II ke tuan? memang ada yangg tidak kena dengan kes lahad datu sebelum ini, kemungkinan besar akn ada pencerobohan episod II?

  1. Assalamualaikum. Saya harap Bangsa Tausug tetap Berkhidmat pada Kerajaan Malaysia,janganlah kalian mau dihasut,untuk saling Berpecah-Belah di antara Umat Islam yang adalah Rumpun Melayu. Janganlah sampai Musibah yang terjadi pada Saudara-Saudara Seiman kita,yaitu Bangsa Rohingya terjadi pula pada kalian.

  1. Sodara bangsa saya akan bangkit dan akan mengetuai seluruh dunia ini.jdi klu ada pihak yg ber angan2 nk jadikan kmi seperti rohingya kesian org yg berniat..

  1. Dan satu lagi,hal ini kita akan serahkan perkara ini kpda Imam Al mahdi untuk mengadilinya

Post a Comment