Januari 2011: U.S.A. Mula Mengajar Tenteranya dengan Bahasa dan Budaya Tausug

Posted by DZULASREE @ Asree Sug on Sunday, May 29, 2011 0 ulasan

U.S. ARMY TRAINING AND DOCTRINE COMMAND
Source: http://jobview.usajobs.gov/


Job Title:
Foreign Language Teacher (TAUSUG/DIALECTS)
Department: Department Of The Army
Agency: Army Training and Doctrine Command
Job Announcement Number: WTEY11FPSTAUSKUNI

  • SALARY RANGE: $36,430.00 - $127,042.00 /year
  • OPEN PERIOD: Friday, January 28, 2011 to Friday, January 27, 2012
About the Position: The Institute offers foreign language instruction in more than two dozen languages to approximately 3,500 students on a schedule that extends throughout the year.

Courses are taught six hours per day, five days a week, with the exception of federal holidays and training holidays determined by the garrison. Teachers work on teaching teams consisting of six members and teach up to 30 students in groups of 10. The duration of courses range between 25 and 63 weeks, depending on the difficulty of the language. TAUSUG speakers have dialects in MAGUINDANAO, MARANAO, and/or SAMAL are preferred.

......................................

ULASAN: KEKUATAN USA TERLETAK PADA FREEMASON (NWO)

Kementerian Pertahanan Amerika Syarikat secara drastik menambahkan korikulum wajib mempelajari Bahasa Tausug di Defense Language Institute Foreign Language Center (DLIFLC); Monterey, CA. yang baru sahaja bermula awal tahun ini (Januari, 2011).

Jawatan tenaga pengajar di sekolah tentera ini tentulah akan diisi oleh Tausug (Warga USA) sendiri. Misi Amerika Syarikat untuk masuk campur dalam urusan Tausug dan Kesultanannya seterusnya dapat menguasai "Politik" Nusantara di masa-masa akan datang nampaknya bakal menjadi kenyataan.

Samada negatif atau positif penerimaan terhadap program Amerika Syarikat ini nampaknya bukanlah menjadi perhatian utama kepada Kesultanan Sulu (UTC) hari ini. Malah Sulu lebih berkeyakinan bahawa "hanya kuasa besar" seperti Amerika Syarikat yang boleh membantu Kemerdekaan mereka sekali pun orang-orang Sulu tahu USA itu adalah ejen DAJJAL. Sulu terpaksa menerima apa sahaja jenis bantuan. Jangankan USA yang boleh mereka terima malah Syaitan dan Iblis pun kalau datang membawa bantuan KEMANUSIAAN pasti diterima oleh orang-orang Sulu.

Keperitan hidup masyarakat Sulu hari ini kita boleh lihat dengan wujudnya pencolekan, rompakan dan pembunuhan sehingga menjadi ketakutan kepada bangsa-bangsa lain terhadap Tausug itu sendiri. Menyalahkan Tausug secara total adalah tidak adil tanpa menuding jari kepada Filipina (yang memerangi Tausug sehingga jadi pelarian perang/ekonomi ke Malaysia), Malaysia (menangkap dan menyumbat Tausug dalam kurungan sebelum dihalau semula ke Filipina) dan Indonesia (lebih berdiam diri yang hanya membantu jadi broker perjanjian damai yang sia-sia) yang sejak sekian lama dilihat "sengaja" memanjangkan "isu penjanjian damai" yang mereka sendiri tahu perjanjian tersebut hanyalah "satu permainan". Tiga negara ini (Filipina, Malaysia, Indonesia) masih tidak menyedari "permainan" sebenar "kuasa besar" ini.

Pakar strategi ketenteraan USA sejak beberapa dekad telah mengkaji dan menganalisis kekuatan Tausug dan Kesultanannya di masa lalu yang mana mereka lihat (sejarah Tausug) boleh digunakan sebagai "Tiang Seri" menguasai Asia Tenggara di masa-masa akan datang. Maka, gerakan lebih awal perlulah dilakukan dari dalam Sulu itu sendiri.

Peringkat awal KERAJAAN RAHSIA (NWO) YAHUDI yakni yang mempelopori gerakan Freemason sedunia telah "menyuntik" gerakan Freemason ke Mindanao dan Sulu melalui kumpulan-kumpulan "Fraternity" yang bermacam-macam nama untuk membiasakan generasi muda Tausug dengan budaya MASON. Gerakan Mason di Sulu sudah lama bermula setelah termeterai Perjanjian Beats 1898 antara Amerika Syarikat dan Kesultanan Sulu ketika itu (perlu dicatat di sini bahawa USA hanya dapat berhubung dengan Kesultanan Sulu setelah USA membawa surat izin kerajaan Othmania dari Turki kepada Sultan Sulu).

Gerakan Mason yang berjaya menyusup masuk ke Sulu telah mula memainkan peranan rahsia mereka sehingga tamat perang dunia ke-2. Antara kejayaan besar mereka ialah memperdayakan Sultan Jamalul Kiram II menyerahkan Jongkong Emas 617,500 Tan Metrik ke Vatican, Italy pada tahun 1935 melalui Singapura. Dengan menggunakan khidmat Tausug yang berjaya diMASONkan seperti keluarga Hj Buto (Perdana Menteri Sultan Jamalul Kiram II) dan lain-lain maka kekuatan Jihad Tausug telah berjaya "dipondankan" setelah itu. "Kepondanan" Tausug ini lebih jelas setelah Sulu "dihumban" masuk kedalam kekuasaan Filipina tanpa dapat berbuat apa-apa. Sedar-sedar Tausug mendapati diri mereka sudah menjadi Filipino pula.

Sehingga hari ini masih terdapat perkuburan Mason di pinggir Bandar Jolo yang mempunyai pintu gerbang bertulis "Mason Cemetery 1963" yang mana Tausug Jolo sendiri tidak tahu bagaimana perkuburan Mason itu boleh berada di situ sedangkan Jolo itu telah dicap sebagai "No Man's Land" (Negeri yang tidak boleh dilawati).

Walau bagaimanapun Tausug terpaksa menerima hakikat bahawa Sulu adalah wilayah kepulauan yang paling kaya di dunia semenjak zaman purba yang menjadi igauan segala bangsa untuk ditakluki agar EMAS HITAM (Minyak) dan EMAS PERAK PLATINUM dan logam-logam berharga lain dapat disedut agar dapat dijadikan modal kepada PERANG NUKLEAR (ARMAGEDDON) akhir zaman.

Ternyata Tausug tiada apa-apa kecuali ALLAH dan RASUL sahaja lagi. Bersiaplah TAUSUG, anda takut atau tidak KEMATIAN itu pasti. Matilah dengan penuh maruah jihad dalam Islam, untuk hidup kekal abadi di NEGARA MERDEKA di Syurga Allah swt.


Ceramah Mufti Sulu, Paduka Maulana Shar'i Al-Habib Muhammad Rizieq Syihab dari Jakarta buat Tausug.

Post a Comment