Pengakuan Bani Israel Tentang Islam & hubungan mereka dengan BANGSA LAUT Phoenisia

Posted by DZULASREE @ Asree Sug on Tuesday, September 27, 2011 0 ulasan


Yahudi terpaksa mengakui kehancuran Israel dan Kristian serta pengakuan mereka bahawa Islam akan berdaulat semula kuasai dunia kerana kekuatan "PENGAMALAN ISLAM" Solat 5 waktu sehari semalam membentuk peribadi Rasulullah SAW dalam kehidupan Muslimin. Sila dengar dan baca terjemahannya dengan teliti.



Lihat pula Video ini yang memaparkan seorang Rabbi Israel Samaritan berserban merah sambil menyebut "Sayyidina Muhammad" kepada Rasulullah SAW. Beliau menceritakan para leluhurnya mengakui kenabian Muhammad SAW namun masih kekal Israel. Beliau masih menyimpan manuskrip surat Rasulullah SAW kepada leluhurnya suku kaum Israel Samaritan. Mereka inilah yang masih tinggal sebagai AHLI KITAB yang boleh dimakan sembelihannya hari ini.

Samaritan tidak mengaku sebagai Bangsa Yahudi tetapi mereka mengakui sebagai Bani Israel dan sekarang sedang memperjuangkan pembebasan Negara Bani Israel yang asal.




Kajian menunjukkan bahawa Kaum Israel Samaritan ini masih menyimpan tulisan purba Bani Israel terawal sebelum bertukar kepada tulisan Yahudi (Judeism). Yang lebih mengejutkan tulisan terawal Bani Israel Samaritan ialah menggunakan huruf-huruf Phoenisia berdasarkan penemuan matawang purba. Sedangkan dalam sejarah purba Laut Mediterranean, bangsa Phoenisia adalah bangsa LAUT yang terkenal sebagai pelayar terhandal dan dikatakan adalah yang terawal membina kapal laut.

Dalam kajian genetik para pakar, mereka bersepakat bahawa bangsa Phoenisia bukanlah berasal dari Laut Mediterranean. Sebahagian pengkaji menggunakan catatan-catatan Bangsa Madyan @ Madai (Iran @ Aryan) bahawa bangsa Phoenesia kebanyakannya berlegar di Laut Farsi. Samada mereka adalah Bani Ham bin Noh a.s. yang larikan diri dari perhambaan Sam dan Yafits menuju ke laut Farsi, atau pun mungkin mereka adalah generasi kemudian dari Orang Laut bani Ham yang datang dari Nusantara.

Hal ini tidak mustahil dan kita akan telusuri pada kajian seterusnya.

Taburan Genetik Phoenisia di sekitar laut Mediterranean.
Rujuk: http://anthropology.net/2008/10/


Peta laluan dagang kapal-kapal Orang Laut Phoenisia yang masuk ke Laut Mediterranean dari luar (mungkin dari Kepulauan Carebbean atau dari Pulau Britain atau pun yang datang dari Africa Barat). Phoenisia lebih memilih tempat di Timur Mediterranean kerana mungkin kontak dengan penguasa Laut Farsi (Bani Madai) dan Afrika Utara yang lebih panas cucanya berbanding pesisir Greece-Rom.

Kebingungan para ahli antropologi berkenaan asal usul orang laut Phoenisia masih belum terjawab. Selagi mereka tidak merujuk kepada Bangsa Aryan @ Farsi (Madyan @ Madai) berkenaan Orang Laut tersebut selagi itulah mereka tetap bingung.

"According to the Persians best informed in history, the Phoenicians began the quarrel. These people, who had formerly reached the shores of the Erythraean Sea, having migrated to the Mediterranean from an unknown origin and settled in the parts which they now inhabit, began at once, they say, to adventure on long voyages, freighting their vessels with the wares of Egypt and Assyria...." (Rujuk:
http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Phoenicia)

Apakah maksud Erythraean Sea dan UNKNOWN ORIGIN?
"The Erythraean Sea is an ancient name for the Indian Ocean or its attached gulfs, specifically, the Persian Gulf and the Red Sea". (Rujuk: http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Erythraean-Sea).

Bukankah yang dimaksudkan itu adalah Negeri Kepulauan di sebelah Timur yang dipanggil oleh bangsa India sebagai SUVARNADVIPA?


Gambar Kapal layar Phoenisia Purba ini adalah kapal yang sama digunakan oleh orang-orang Kepulauan Sulu sehingga abad ke-19.

Jawapannya ada dalam website yang sama iaitu bangsa Phoenisia ini datang dari kepulauan sebelah timur berdasarkan namanya
"The Budgie People" bermaksud "The Budjao People".

"The Budgie People is the term used for a confederacy of seafaring raiders who sailed into the eastern shores of the Mediterranean, caused political unrest, and attempted to enter or control Egyptian territory during the late 19th dynasty, and especially during Year 8 of Ramesses III of the 20th Dynasty.[1] The Egyptian Pharaoh Merneptah explicitly refers to them by the term "the foreign-countries (or 'peoples'[2]) of the sea" (Egyptian nȝ ḫȝt.w n pȝ ym[3][4]) in his Great Karnak Inscription.[5] Although some scholars believe that they "invaded" Cyprus, Hatti and the Levant, this hypothesis is disputed.[6]"

Walau pun dikatakan Hipotesis di atas telah dinafikan tidak bermakna ia tidak benar. Rasanya hanya kita yang dapat sahkan berdasarkan penggunaan istilah dan budaya serangan tersebut persis dengan orang Laut atau Selat @ Selok @ Solok. Dan ini memberikan kita pencerahan bahawa bangsa berkulit sawo matang, bertatu yang memerintah Britain Utara itu adalah orang yang sama iaitu Phoenisia yang pernah disebut berasal dari ATLANTIS oleh Plato.

Tidak hairan Fir'aun pun bangga mengaku sebagai Raja Paraho (Pharaoh atau Pala'o) yakni Raja pada orang-orang Laut.

Orang Selat? Apakah maksud sebenar selat dalam bahasa Melayu? Dalam bahasa Minangkabau "Selok" bermaksud satu laluan sempit. Dalam bahasa Sulug "Selot" bermaksud laluan sempit yang kadang-kadang disebut Si'lut (Similut, nagpasilut bermaksud melalui laluan sempit). Sekiranya Silut disebut oleh orang Sulug Lugus-Tapul ia akan menjadi Silet @ Selat.

Dalam catatan Portugis bahawa Orang Luzoes @ Lucoes datang dari Lozon (Kepulauan Sulu) selalu berkeliaran di Selat Melaka dan bekerja sebagai penjaga laut (bekerja sebagai pedagang, tentera upahan atau perompak laut). Mereka senantiasa terlibat dalam mana-mana peperangan antara Raja-Raja Nusantara kerana mereka adalah pahlawan penguasa selat. Tidak syak lagi merekalah yang dikatakan sebagai orang selat atau Orang Penjaga Laut @ Orang Laut.

Post a Comment