Buku Tausug di Kuala Lumpur!!

Posted by DZULASREE @ Asree Sug on Friday, July 31, 2009 0 ulasan


Beberapa orang pelawat blog (mungkin) telah menghubungi saya bagaimana mendapatkan buku Tausug & Kesultanan Sulu di KL. Saya telah tunjukkan tempatnya untuk membeli buku tersebut iaitu di Hentian Puduraya.

Malangnya mereka tidak berjumpa buku tersebut di sana. Mungkin disebabkan tinggal hanya satu kedai yang menjual (kerana kehabisan stok). Maka untuk lebih jelas, baru-baru ini saya pergi sendiri melihatnya sekadar memastikan kalau buku tersebut masih dijual di sana dan memang benar masih ada.

Sebenarnya buku Tausug & Kesultanan Sulu masih ada dijual walau pun hanya tinggal satu kedai. Kepada sesiapa yang hendak beli buku Tausug sila ke Puduraya. Berikut adalah foto kedai yang saya sempat rakam untuk panduian yang lebih jelas.

Ada juga beberapa lokasi kedai buku yang menjual seperti PJ, Gombak dan Shah Alam tetapi saya sendiri tidak tahu alamat tepatnya. Buku tersebut diedar oleh orang lain yang telah dilantik oleh penerbit.

Pengedar utama buku Tausug di Sabah ialah Ustazah Rosnani Untol (H/P: 019-812 6615). Pengedar utama di Lembah Klang ialah Ustaz Yusuf Din (H/P: 019-392 3395).


Asree

Post a Comment