Mimpi FILIPINA Tidak Kesampaian Hingga Kiamat!!!

Posted by DZULASREE @ Asree Sug on Monday, May 10, 2010 0 ulasan



Video di atas adalah video mimpi Filipina sejak ia merdeka dari tangan AS, sehingga hari ini masih tidak dapat memiliki "Sabah". Sebenarnya Filipina masih terikat dengan sejarah penjajahan Spanyol dan Amerika Syarikat. Keterikatan adalah kerana mereka masih terjajah hingga kini oleh dua negara "Kolonial" tersebut. Spanyol mengikat dengan nama rajanya manakala AS mengikat dengan kekuasaan dan telunjuk (dicucuk hidung hingga kini sekali pun sudah lama merdeka).

Filipina hanya bermimpi sekiranya masih berfikir bahawa SABAH (North Borneo) adalah miliknya. Bagaimana ia memilikinya sedangkan Filipina itu sebenarnya milik orang Kafir iaitu Raja Philippe II di Spanyol (dan disambung pula oleh Kafir Tagalog hari ini). Filipina itu sepatutnya sudah tidak wujud lagi kerana sudah mati berkubur bersama-sama dengan King Philippe II.

Filipina atau Philippines bermaksud negara takluk Raja Philippe II di Spanyol. Raja Philippe II adalah seorang kafir yang hidupnya penuh dengan maksiat dan perzinaan, beliau mati terkena penyakit kelamin Sifilis iaitu mati dalam keadaan hina dan terhina. Maka sesiapa yang mengaku bahawa "dia adalah rakyat Filipina" maka tidak syak lagi dia adalah Hamba Abdi kepada Raja Kafir yang mati akibat penyakit Sifilis.

Yang sanggup menjadi RAKYAT RAJA PHILIPPE II adalah mereka yang RELA dan MEREDHAI pembunuhan terhadap Muslimin oleh kafirin Spanyol bermula dari abad 16 hingga era AS dan Marcos Filipina hingga kini. Siapa umat Islam yang mengaku sebagai "Rakyat Filipina"? Dibimbangi mereka mati dalam su'ul khatimah (mati dalam kesudahan yang buruk) Wal 'iyyazubillah, wa na'uzubillahi minzalik...!



Maas Nur Misuari samada istrategi atau pun beliau masih keliru, telah mengaku sebagai "Filipino" dan menyebut bahawa identiti umat Islam di Mindanao adalah "Bangsa Moro". Menurut beberapa orang komander MNLF, Nur Misuari telah melakukan beberapa kesilapan yang berterusan sehingga 40 tahun perjuangannya tidak mendapat sebarang kejayaan kepada Tausug dan Maguindanao. Antara kesilapan tersebut ialah,
  • Mengaku sebagai "Rakyat Filipina" walau pun ketika dulu beliau telah keluarkan kenyataan sebagai We are Moros, not Filipino.
  • Berterusan menghilangkan identiti bangsanya sendiri, menggantikannya dengan Bangsa Moro. Sedangkan telah dimaklumi gelaran Moro itu kepada Tausug dan Maguindanao adalah datang dari "Orang Kafir" yang sangat memusuhi Bangsa Morocco di Andalusia (Bangsa Moore @ Moro setelah dikalahkan oleh Kristian Spanyol, Moro begitu terhina lalu larikan ke Afrika Utara, sekarang Maghribi atau negara Morocco). Ikut menyebut Moro kepada bangsa Tausug dan Maguindanao adalah disengajakan oleh Kuffar agar Umat Islam hilang Identiti dan kedaulatan mereka buat selama-lamanya di bumi Sulu dan Mindanao.
  • Beliau tidak berusaha memperbanyak ahli professional Sulu dan Mindanao dengan menaja pembelajaran keluar negara ketika beliau berkuasa menjadi pengerusi MILF semenjak 1972 malah dalam ARMM pun beliau tidak menghiraukan pendidikan anak bangsanya. Pakcik Umbay pernah berkata kepadanya pada tahun 1970-an "Kita kirim pelajar Moro ke luar negara (kerana bantuan kewangan negara-negara Islam ketika itu terlalu banyak) agar generasi akan datang semakin bijak dan penyambung perjuangan kita", kononnya dijawab oleh Nur Misuari "Tak payah, tahun depan kita sudah merdeka".
  • Beliau tidak pernah terfikir untuk "Mewujudkan KEWARGANEGARAAN sendiri" sebagai tindak balas kepada Filipino. Sekiranya beliau wujudkan kewarganegaraan sendiri dengan mengatasnamakan Kesultanan Sulu, nescaya sejak 1975 lagi Sulu sudah berjaya kembalikan kedaulatannya semula. Menurut beberapa sumber, ada "kuasa" dari pihak lain yang "menasihatkannya" agar jangan gunakan "Flatform" Sultanate, gunakan sahaja istilah baru untuk mewujudkan NEGARA BARU iaitu REPUBLIK of BANGSA MORO (Mindanao, Sulu dan Palawan sahaja iaitu MINSUPALA). Dengan janji, Nur Misuari sendiri yang jadi Presiden Republik Moro tersebut bukannya Sultan.
Mari kita fikir sejenak, betulkah kenyataan di atas atau langsung salah dan tiada kebenaran? Sekiranya benar dan terbukti kesahihannya maka satu cara untuk membetulkan keadaan ialah mengkaji sejarah Sulu serta mengubah taktik atau kaedah perjuangan. Sulu memerlukan alternatif untuk mengembalikan KEAMANAN dan KESEJAHTERAAN. Keamanan hanya akan tercapai sekiranya KESULTANAN SULU kembali berdaulat.


Video ini menceritakan benarnya Sulu telah memerintah keseluruhan pulau-pulau yang dikenali Filipina hari ini. Tinggal lagi, pembuat video ini masih keliru termasuk penjaga Muzium Sulu yang sudah dikira "pakar sejarah" masih menyebut "Filipina" kepada kepulauan Sulu (Luzon Visayas Mindanao) sebelum kedatangan Ferdinand Magellan. Wal hal nama "Philippines" belum wujud ketika itu. Menamakannya Philippines ialah Legazpi yang datang dari New Maxico ke Sug-Bu (Cebu) untuk menuntut bela keatas pembunuhan Magellan oleh Lapu-Lapu. Istilah Moro juga telah dipopularkan oleh Spanyol kepada Tausug. Tausug tidak pernah mengakui istilah Moro keatas diri mereka kecuali ketika zaman AS dan Marcos Filipina yang telah berjaya "menipu" sejarah kepada puluhan ribu Muslimin Tausug.


Kita menyeru umat Islam Sulu samada mereka MNLF, MILF, ABU SAYYAF untuk bersatu mengembalikan KESULTANAN SULU semula. Ini sahajalah jalan yang tinggal tiada yang lain, bertenggek atas sejarah bangsa dan jatidiri mereka yang Islam sejak dahulu kala, iaitu bukannya "Filipino" dan bukannya "Bangsa Moro".

ASREESULU

Post a Comment