PENIPUAN NOSTRADAMUS & DASAR LUAR USA

Posted by DZULASREE @ Asree Sug on Monday, October 12, 2009 2 ulasan


Semalam (12 Okt) penulis telah mengikuti rancangan The Next Nostradamus dalam History Channel. Satu rancangan propaganda dalam masa yang sama membuka pekung para konspirator. Rasanya para intel dan pengkaji Nusantara perlu melihat rancangan ini kerana terdapat beberapa jawapan terhadap permasalahan yang melanda umat Islam dewasa ini. Rancangan ini berkisar tentang dua orang PERAMAL "Dunia Kolonial" yang sangat hebat iaitu peramal yang pernah lahir dimasa lalu di Eropah di awal abad ke-17 bernama Michael de Nostradamus dan peramal terkemuka yang tiada tolok bandingnya di Amerika Syarikat saat ini bernama Dr. Bruce Boeno de Mesquita.

Gaya Dr. Bruce Bueno de Mesquita dalam rancangan History Channel.

Dr Bruce adalah peramal hebat saat ini yang menggunakan Matematik manakala Nostradamus pula menggunakan Astrolab sebagai alat Astrologinya meramalkan masa depan. Dr Bruce begitu diyakini kerana menggunakan formula saintifik telah membanggakan pihak keselamatan AS di Pentagon lantaran ramalannya yang hampir 100% tepat. Tetapi yang menghairankan penulis, Dr Bruce sendiri begitu terikat dengan segala ramalan Nostradamus. Beliau begitu bertungkus lumus memerah otak memadankan formulanya dengan hasil ramalan Nostradamus sehingga dapat menghasilkan formulanya sendiri.

Yang lebih menghairankan, Dr Bruce sendiri tidak menulis atau mendedahkan formulanya kepada umum sebagai bahan kajian akademik sebagaimana para professor lain melakukannya. Persoalannya, benarkah ramalan Dr Bruce dan Ahli Nujum Nostradamus ini benar-benar berlaku?


ANALISIS SEBENARNYA ADALAH RAMALAN
Penulis memperhatikan dengan teliti serta menunggu dengan sabar sehingga sampai ke penghujung rancangan The Next Nostradamus yang akhirnya didedahkan asas saintifik kepada segala ramalan Dr Bruce. Kaedahnya mudah iaitu menggunakan pengiran komputer berasaskan kaji selidik dari beberapa orang kemudian kepada beberapa orang lagi sehingga beratus dan berjuta. Kemudian ditambah dengan pembacaan yang luas tentang isu-isu semasa, mengetahui dasar-dasar dan undang-undang, fahaman dan anutan agama sesebuah negara, kemudian membuat satu kesimpulan. Pendek kata ramalan tersebut terhasil dari kesimpulan dalam menganalisis.

Sebenarnya itu adalah asas kepada mana-mana penganalisis yang bukan lagi rahsia. Anak-anak sekolah pun boleh melakukannya sekiranya mereka mempunyai pembacaan atau pengetahuan am yang luas. Tetapi dikalangan berjuta manusia hanya ada beberapa orang yang mampu menganalisis dan membuat kesimpulan yang tepat dan ini diakui sendiri seperti yang diungkap oleh rancangan The Next Nostradamus,

"...malangnya kebijaksanaan adalah satu komoditi yang sukar dimiliki."


Dr. Bruce terkenal sebagai peramal saintifik Amerika Syarikat yang dikatakan mempunyai ramalan berketepatan hampir 100%.


MEMPERBODOHKAN DUNIA
Di sepanjang rancangan The Next Nostradamus dipenuhi oleh ulasan tentang ramalan-ramalan Nostradamus yang telah berlaku dan menjadi kenyataan. Tetapi tidak pula diulas beratus-ratus ramalan Nostradamus yang tidak pernah berlaku. Sebenarnya dalam beribu ramalan Nostradamus hanya beberapa perkara sahaja yang secara kebetulan telah berlaku.

Nampaknya rancangan ini telah mula menunjukkan "taring" propagandanya memperbodohkan dunia dengan menyatakan begitu tepatnya ramalan Nostradamus tentang meletupnya bangunan WTC New York. Kerana telah tertulis dengan tepat dalam kitab Nostradamus,

"Tahun 1999 dan 7 bulan, meletupnya dua bangunan York, dan munculnya seorang penzalim."

Seorang pengkaji dari rancangan ini mentafsir 1999 dan 7 bulan bermaksud 9/11, 2001 dan yang dimaksudkan "penzalim" ialah Osama ben Laden. Benarkah Osama ben Laden seorang penzalim? Persoalan yang paling penting benarkah ramalan Nostradamus itu berlaku? Cuba lihat video ini sebagai pengesahan,



Sebenarnya ramalan Nostradamus itu benar-benar berlaku tetapi yang melakukan atau yang merealisasikannya ialah saudara keturunan Nostradamus sendiri iaitu Yahudi Amerika. Bagi penulis ramalan yang paling benar oleh Nostradamus ialah "munculnya penzalim". Melihat kepada video di atas ternyata "si penzalim" yang dimaksudkan ialah Amerika sendiri bukannya Osama ben Laden. Hanya bangsa penzalim sahaja yang sanggup membunuh dan mengorbankan bangsa serta rakyat sendiri hanya kerana mahu meralisasikan kebohongan ramalan saudara mereka si "Ahli Nujum" Nostradamus.

Dr Bruce walau sehebat mana pun RAMALANNYA terhadap masa depan seperti yang dikatakan puak mereka, namun kenyataannya beliau sendiri adalah termasuk dalam kumpulan konspirator Freemason. Mahu dikenali sebagai peramal USA yang tiada tolok bandingnya (kerana kononnya saintifik) agar negara "Polis Dunia" ini ditakuti kerana telah diyakini setiap langkah dan tindakannya adalah benar dan berjaya berdasarkan ramalan saintifik Dr Bruce.

Amat malang bagi Dr Bruce beliau gagal meramalkan kejatuhan ekonomi Amerika pada 2008 yang lalu yang berlanjutan hingga kini. Walhal sekiranya benar beliau meramalkan lebih awal kejatuhan ekonomi global pada tahun tersebut bukanlah perkara pelik sekiranya benar-benar berlaku, kerana yang "merealisasikannya" para banker mereka sendiri sebagaimana mereka merealisasikan ramalan Nostradamus terhadap bangunan New York.

Demikian dengan perang Afghanistan dan Iraq sekarang, Dr Bruce gagal meramal bila negaranya USA dapat memenangi peperangan di sana. Makin hari mereka semakin terhimpit dengan kemusnahan dan kerugian berbillion dollar. Kini mereka membuka "cawangan" pula di Jolo, Sulu dengan slogan keamanan dan kesejahteraan di bawah BALIKATAN dan USAID.

Sebuah pelantar minyak yang terapung di laut mempunyai struktur binaan yang mudah dimusnahkan. Untuk memudahkan penyedutan minyak dipelantar, sekelilingnya mestilah aman dari sebarang ancaman.

DASAR LUAR USA BERDASARKAN MINYAK
Antara yang menarik perhatian penulis terhadap rancangan The New Nostradamus ini, Dr Bruce telah mendedahkan dasar luar AS. Beliau menyatakan, AS sangat bergantung dengan minyak mentah. Tanpa minyak AS akan musnah dan hilanglah kekuatan dan kuasa ekonominya. Menurutnya, sekiranya AS musnah ia akan turut memusnahkan negara-negara Afrika yang selama ini sangat bergantung makanan dari Amerika Syarikat. Lebih 400 juta penduduk Afrika akan mati kebuluran. Benarkah?

Sebab itulah AS menyerang Iraq dan Afghanistan adalah disebabkan simpanan minyak yang mereka sangat perlukan berada di sana. Walau pun mereka telah berjaya mengaut 60% dari keuntungan minyak Arab Saudi tetapi ia masih lagi tidak mencukupi untuk membayar hutang AS kepada banker Yahudi berjumlah 99 trillion USD. Mereka memerlukan lokasi minyak baru yang lebih berkualiti dan menguntungkan untuk menampung hutang piutangnya.

Setelah AS gagal di Iraq dan Afghanistan mereka mula memasang tiub penyedut minyak mereka di Nusantara. Langkah awal mereka perlu menguasai kawah minyak tanah Acheh terlebih dahulu, tetapi bagaimana? Mereka sejak sekian lamanya memberi sokongan dan dokongan secara tidak langsung kepada pejuang GAM (Gerakan Acheh Merdeka) agar senantiasa dalam konflik seterusnya hasil maksulnya sukar disedut kerajaan Indonesia. Bagi GAM perjuangan suci mereka perlu diteruskan tanpa mengira siapa yang membantu dan memberi galakan kepada mereka. Hal ini turut berlaku kepada perjuangan Tausug MNLF di Sulu.


MINYAK: TSUNAMI & BEREBUT WILAYAH
Sejak tahun 80-an hingga ke tahun-tahun akhir 90-an, AS giat mencipta dan menguji Nuklear dalam laut. Lokasi ujian mereka pada awalnya ialah di perairan Pasifik dan Australia. Nampaknya ujian seterusnya perlu di lakukan di satu kawasan terbuka. Pilihan yang paling tepat ialah meletupkan "Nuklear" bawah laut di Nusantara. Mengikut perkiraan penulis tamatnya konsesi MAPHILINDO terhadap tanah United Kingdom Of Sulu pada 04/04/2004 telah bermulanya "acara rebut merebut" tanah United Kingdom of Sulu.

Tuntutan Indonesia terhadap Sipadan dan Ligitan serta tuntutan Singapura terhadap Pulau Batu Putih selepas tahun 2004 telah mengesahkan "teori MAPHILINDO" penulis. Sejak sekian lama tidak pernahnya berlaku sebarang tuntutan mengapa pula berlaku hampir serentak sekarang? Dalam hal ini "pakar konspirasi" turut juga menyertai acara rebut merebut wilayah ini. Pada tarikh 26 Disember 2004 telah berlaku letupan dahsyat di laut sebelah barat Pulau Sumatera. Menurut pakar, kejadian tersebut adalah berpunca dari bencana alam iaitu Gelinciran di bawah tanah dalam laut menyebabkan impak Tsunami.

Peta Tsunami yang melanda Acheh 26 Dis 2004.

Yang paling menghairankan, kapal pengankut USA lah yang mula-mula sampai ke laut Acheh menghantar bantuan makanan seterusnya membina pusat bantuan USAID di sana. Penduduk Acheh begitu terharu dengan "keprihatinan" USAID. Pada akhirnya kemusnahan tersebut menyebabkan GAM menjadi lembut dan beralah lalu menerima Autonomi berbanding kemerdekaan total yang mereka perjuangkan sebelum ini dari kerajaan Indonesia. Setelah itu syarikat minyak USA iaitu EXXONMOBIL telah mula menyedut minyak di laut Acheh dengan selamat dan tenteram.

Sebelum kejadian Tsunami di Acheh, USAID telah masuk ke Sulu dengan bantuan Gloria Macapagal Arroyo seawal 2002 setelah kejatuhan bangunan WTC New York. Di samping bantuan USAID kepada penduduk Sulu, BALIKATAN telah ditubuhkan oleh Filipina yang dipimpin tentera Amerika sebagai "Polis" khas mencari Abu Sayyaf. Betulkah mahu menumpaskan Abu Sayyaf atau kerana benda lain?

Selepas kejadian Tsunami di Acheh, Amerika di Sulu telah memohon kepada Malaysia untuk membina pangkalan di Pulau Banggi tetapi PM Malaysia (Pak Lah) menolaknya. Amerika berbuat demikian adalah bertujuan pemantauan keselamatan terutama kepada EXXONMOBIL yang sedang membuat penggalian minyak di Laut Sulu.

Menurut Neldy Jolo, EXXONMOBIL telah berjaya membuat konsesi penggalian minyak setelah pemimpin MNLF (National Liberation Front) iaitu Nur Misuari berjaya diperdaya menandatangani Final Peace Agreement pada tahun 1996. EXXONMOBIL adalah ejen penggali antarabangsa yang berpusat di Amerika Syarikat. Menggali minyak Sulu dengan kerjasama Filipina selepas tahun tersebut. Keterlibatan Malaysia (PETRONAS) bersekongkol dengan EXXONMOBIL menggali minyak Sulu masih belum disahkan oleh penulis.

Mujahidin Sulu masih menguasai gugusan kepulauan Sulu. Budaya memegang senjata mereka mustahil dapat dibenteras kecuali Sulu diberi kemerdekaan.

KAITAN PEPERANGAN SULU DENGAN MINYAK
Ketika berlangsungya peperangan baru-baru ini di Jolo Sulu antara mujahidin Tausug melawan tentera FILIPINA yang dibantu tentera Amerika, telah menghairankan muslimin Sulu sendiri. Ditambah dengan sikap "kurang ajar" kufar Filipina melancarkan provokasi perang serta pengeboman membabi buta mencemarkan perayaan terpenting umat Islam (Hari Raya Aidil Fitri) menyebabkan beratus-ratus penduduk awam menjadi pelarian dan menyumpah seranah Filipina dan Amerika.

Hal ini sebenarnya berlaku disebabkan kaitannya dengan minyak di Laut Sulu. Neldy Jolo menulis dalam blognya (theislandofpearls.blogspot.com),

"It was reported by Asia Pulse Pte Ltd in September 15, 2009 that US based ExxonMobil Oil Company is going to invest a $100Milloion for Drilling at Sulu Sea Site. The drilling is under the service contract 56 between the Philippines and it a 50-50 sharing projects – does the Philippines has the rights? Does Sulu benefit the profits?"

Kebimbangan EXXONMOBIL menyedut minyak Sulu walau pun sudah bermula ketika zaman Marcos lagi adalah disebabkan masih wujud kumpulan bersenjata di seluruh gugusan kepulauan Sulu terutama di Pulau Jolo. Ia sama dengan kebimbangannya terhadap GAM (Gerakan Acheh Merdeka) sebelum Tsunami. Neldy Jolo menukil beberapa kenyataan EXXONMOBIL antaranya,

Managing director of ExxonMobil Exploration, Ian A. Fischer says “they were targeting to start drilling by the end of this month or early next month. But cannot be immediately started, this confirm by Fischer:

"ExxonMobil has very strong technical and financial resources to do this, and we hope that we find oil in it. If we find it, it's good for the industry, good for the Philippines, but it is a very, very high risk."

Senjata RPG berjumlah ratusan masih banyak tersorok di bumi Sulu oleh para mujahidin.

Kebimbangan EXXONMOBIL sebenarnya berasas kerana pelanunan masih berleluasa di laut Sulu saat ini. Sebenarnya untuk menhancurkan pelantar minyak ditengah laut bukanlah sukar bagi mujahidin Jolo. Bot laju mereka boleh memecut hanya beberapa jam ke tengah laut Sulu begitu mudah melancarkan RPG seterusnya meletupkan pelantar minyak. Pendapatan utama mujahidin Jolo sebenarnya adalah penyeludupan merentas di Laut Sulu dan Laut Sulawesi.

ASREESULU
  1. salam tuan, bgs artikel ni. ana mintak izin nak ambik ...

  1. This comment has been removed by the author.

Post a Comment