Agenda Yahudi Ada Perkaitan Dengan Gerakan Pembaharuan?

Posted by DZULASREE @ Asree Sug on Friday, August 14, 2009 0 ulasan

Protokol Zionist yang dibentangkan pada tahun 1901 di Francis yang dianjurkan oleh Freemason (Persatuan Yahudi Penakluk Dunia) telah memunculkan peperangan-peperangan dunia setelah itu. Terhasilnya perang dunia pertama dan kedua yang dipercayai mempunyai perkaitan rapat dengan perancangan Freemason berdasarkan Protokol Zionist mereka. Pelampau Yahudi sejak zaman Nabi Muhammad SAW sudah menunjukkan tipu daya mereka yang sangat merosakkan. Perlanggaran terhadap perjanjian-perjanjian telah semulajadi menjadi identiti mereka seterusnya meletakkan mereka dalam golongan "Spesies Merbahaya". Kiranya (tipu daya mereka) berlaku dalam kes Palestin hari ini tidaklah menghairankan adalah kerana sejarah panjang mereka memusuhi Islam.

Pelancaran Freemason terhadap Protokol Zionist menyebabkan mereka dibunuh beramai-ramai oleh Hitler di German ketika pasca perang Dunia ke-II. Tinggal lagi pembunuhan tersebut begitu dibesar-besarkan hingga jumlah yang dibunuh mencecah jutaan orang, satu dakwaan yang ternyata tidak dapat dibuktikan. Itulah dia Zionist-Freemason-Yahudi, yang penuh tipu daya dan kerosakan.

Teori Darwin Pemusnah Dunia Intelektual
Antara perancangan meraka lagi ialah memasukkan "Nila beberapa titik ke dalam susu sebelanga", iaitu merosakkan pemikiran dan kepercayaan atau pegangan agama para pelajar akademik seluruh dunia, agar dengan demikian akan lahir para RIVALIS atau pejuang pembaharuan yang berjalan atas "kehendak dan perancangan" mereka. Untuk merialisasikannya kumpulan perancang Yahudi membentuk para ilmuan mereka sendiri. Maka lahirlah manusia peramal bintang (Astrology) seperti Nostradamus dan ahli sejarah (Anthropology) bernama Charles Darwin (sekadar menyebut beberapa nama).

Charles Darwin, di hujung usianya, wajahnya semakin mirip kepada wajah monyet
seperti teorinya sendiri iaitu
"Dia (manusia) berasal dari Monyet".


Kelahiran Charles Darwin (Lahir 12 Februari 1809 di Shrewsbury, Inggeris) dalam keluarga Yahudi telah bermula malapetaka kepada dunia akademik. Kajian beliau terhadap permulaan kehidupan di alam ini bahawa Manusia berasal dari beruk atau monyet serta makhluk tercipta dengan sendirinya telah menggemparkan dunia dan menggoncang agamawan yang percaya kepada kewujudan Tuhan. Walau pun kajian beliau banyak dipersoalkan kebenarannya kerana hanya menggunakan hepotesis dan persangkaan semata-mata berbanding pembuktian fosil, namun fahaman beliau telah meraih banyak sokongan dan dokongan dikalangan para saintis dan ahli sejarah Naturalis (Aties).

Sebenarnya Darwin bukan orang yang pertama menemui fahaman ini kerana golongan Naturalis awal Perancis bernama Jean Lamarck (1744-1829) dan pakcik kepada Darwin sendiri bernama Erasmus Darwin mempunyai pegangan yang sama iaitu makhluk terjadi sendiri dengan peredaran masa yang lama atau Evolusi.

Carl Marx, sebagai penganut Aties (Naturalis) beliau juga pakar dalam sistem perbankan konvensional. Beliau meramalkan kejatuhan ekonomi hari ini katanya,
"Owners of capital will stimulate the working class to buy more and more of expensive goods, houses and technology, pushing them to take more and more expensive credits, until their debt becomes unbearable. The unpaid debt will lead to bankruptcy of banks, which will have to be nationalised, and the State will have to take the road which will eventually lead to communism"
Karl Marx, Das Kapital, 1867.

Kemunculan Pengaruh Komunism
Abad ke-19 dan 20 adalah kegemilangan Teori Darwin menjadi kekuatan kepada kumpulan Aties Naturalis berkuasa kerana memperjuangkan golongan pekerja seperti Carl Marx, Mao Tze Tung yang dikenali sebagai Komunis. Kemunculan gerakan Komunis terjadi adalah disebabkan kehampaan masyarakat terhadap perlakuan buruk golongan agamawan para padri gereja yang jumud serta kezaliman para raja ketika zaman feudal lagi. Gerakan pembaharuan ini akhirnya menular ke Timur Tengah dan Asia Tenggara terutama setelah sebelum dan selepas berlakunya Perang Dunia Ke-II.

Di Timur Tengah kemudiannya telah bermunculan para pejuang pembaharuan dari kalangan Muslimin impak dari kejayaan Komunis di Eropah ytang kononnya menyebabkan berkembangnya Peradaban dan kemodenan. Keterlibatan Jamaluddin Al-Afghani dan Muhammad Abduh contohnya dalam gerakan pembaharuan Muslimin adalah kerana angin yang dibawa oleh Pemodenan Bangsa oleh Komunis. Kalau pun tidak diambil fahaman atau aqidahnyanya, seruan kepada kemajuan dan kemodenan telah dijadikan modal. Sebagaimana para Marxis menyeru bahawa Agama, para paderi dan para Raja-raja lah yang menyebabkan kebekuan lantaran jauh dari arus kemodenan dan peradaban, maka seruan para Pembaharu Muslimin juga mempunyai irama yang sama.

Mao Tze Tung, pemimpin Komunis Negara China Darul Lannang.

Tinggal lagi para pembaharu Muslimin tidak membuang Agama, yang mereka buat ialah meminta para ulama dan muslimin menilai semula seterusnya menjauhkan diri dari konsep amalan bermazhab (atau taklid mazhab), bermacam jenis Tareqat Sufi kerana dianggap khurafat, mentafsir Quran semula sesuai dengan peredaran zaman serta memberi penegasan hanya menggunakan Quran dan Hadith sahih sebagai panduan serta belajar ilmu sains dan teknologi sebagaimana Eropah. Bagi mereka dengan cara ini sahaja Muslimin dapat keluar dari kepompong kejumudan kepada kemajuan dan peradaban. Maka lahirlah gerakan Syaikh Muhammad bin Abdul Wahhab, kemudian Jamaluddin Al-Afghani, Imam Hassan Al-Banna, Muhammad Abduh, Sayyid Qutb, termasuklah gerakan Tajdid atau pembaharuan oleh para ilmuan Islam di Tanah Melayu (Nusantara).

Tajdid Kamal At-Tarturk Dan Kemunculan Gerakan Tajdid Dari Najad
Freemason dan Zionistnya berasakan untuk memudahkan menakluki negeri-negeri Umat Islam perlulah memusnahkan terlebih dahulu Empayar Khilafah Othmaniyah. Kerana secara semulajadi Empayar Othmaniyah telah menjadi penaung dan penjaga kepada negeri-negeri umat Islam di dunia. Mereka maklum bermula dari Asia Tenggara hingga ke Afrika barat majoriti penduduknya adalah beragama Islam. Mereka telah menjangkakan bahawa, letusan arus kemodenan sains dan teknologi ini lambat laun akan dapat dikecapi oleh orang Islam juga. Sekiranya dibiarkan, umat Islam akan pasti menggunakan segala kemajuannya nanti untuk memusnahkan Eropah dan Yahudi.

Kamal Attarturk

Bermula dengan membentuk peribadi Kamal Attarturk serta sebahagian umat Islam yang juga berfikiran Komunis-Marxis, Freemason telah dengan liciknya berjaya menggunakan Kamal Attarturk memusnahkan pemerintahan Othmaniyyah dari dalam. Setelah berjaya, memusnahkan kerajaan Othmaniyah, Kamal kemudiannya membunuh para pejuang Islam yang terdiri dari kumpulan Tareqat Sufi kerana mereka inilah yang menyumbang kepada kekuatan Islam, menukar azan dalam bahasa Arab kepada bahasa Turki, menukar serban kepada tarbus, mengharamkan gerakan Islam serta sekolah agama dan sebagainya.

Dalam masa yang sama, Freemason menghantar seorang pakar rundingnya dari England bernama Lawrence (akhirnya mendapat gelaran Lawrence of Arabia) menuju ke Makkah dan Madinah. Beliau datang ke Najad berjumpa Raja Saud dan berunding. Setelah berjaya menghasut seterusnya membantu Raja Saud menyerang Makkah hingga mendapat kemenangan maka sejak itu lengkaplah kekelahan umat Islam di tangan Freemason Yahudi. Bagaimanakah Raja Saud dan Lawrence berjaya? Raja Saud berjaya adalah kerana dokongan seorang Ulama Tajdid bernama Syeikh Muhammad bin Abdul Wahhab. Gerakan Raja Saud dan Syeikh Muhammad Abdul Wahhab ini dinamakan sebagai gerakan Wahhabi. Inilah sejarah yang paling menyedihkan umat Islam. Gerakan Wahhabi ini dikatakan telah berjaya membunuh ramai orang Islam yang tidak mahu tunduk dan patuh kepada ajaran atau gerakan mereka ketika itu.

Raja Saud dan Roosevelt beramah mesra.

Tidak lama kemudian tersebarlah cerita bahawa Raja Saud itu asalnya adalah berketurunan Yahudi. Seorang Raja Badwi yang tiba-tiba muncul di padang pasir tidak diketahui nasab keturunan dan asal-usulnya. Sesetengah pendapat Bani Saud adalah Raja yang tidak wujud tetapi dicipta oleh Freemason-Zionist. Kalau ini benar maka kesimpulannya penjaga Haramain sekarang adalah Freemason-Zionist? Benar atau tidak Raja Saud berketurunan Yahudi perlulah dibaca terlebih dahulu laman web ini, http://informasidajjal.weebly.com/king-saud-keluarga-yahudi.html. Dalam hal ini penulis mengambil sikap berlapang dada atas dasar perpaduan Islam sebab itu telah kami jelaskan dalam artikel kami yang lepas, http://tausugglobal.blogspot.com/2009/02/keturunan-raja-raja-saudi-adalah-yahudi.html

Lawrence Of Arabia, beliau berketurunan Yahudi England yang kemudian dijadikan utusan ke Tanah Arab oleh Freemason.

Antara Gerakan Marxis Dan Perjuangan Moro
Di Filipina, gerakan pembaharuan juga telah muncul terinspirasi oleh gerakan Marxis di Eropah. Penularan ini bukanlah perkara pelik kerana di Tanah Melayu pun ada gerakan kemerdekaan ala Marxis Komunis seperti PKM (Parti Komunis Malaya). Malah ramai orang Melayu Islam yang menyertainya. Walau pun orang Islam PKM mungkin masih menganut dan mengamalkan Islam namun arah perjuangan mereka sudah terfokus kepada kebebasan dari semua hal seperti mana perjuangan Marxis Eropah. Maka sebab itu, konsep Sultan dan Ulama Islam sebagai pemerintah bukan lagi dalam pertimbangan positif mereka. Inilah yang berlaku di Filipina Selatan.

Kemunculan Moro National Lebaretion Front (MNLF) dan para serpihannya terorganisasi hasil inspirasi dari gerakan Marxis di Eropah. Walau pun mereka masih beragama Islam dan masih mengatasnamakan perjuangan mereka kerana Allah dan Rasulnya, namun tindakan mereka membuang Sultan Sulu dan Mindanao menjadikan perjuangan mereka sebagai lebih terarah kepada perjuangan ala Marxis. Atasnamakan perjuangan kerana Allah dan Rasulnya lebih kelihatan hanya retorik semata-mata. Kalau benar pejuang mengapa takut guna nama Tausug dan Kesultana Sulu atau Kesultanan Mindanao?

Nur Misuari, Pengerusi seumur hidup Moro National Lebaretion Front (MNLF). Penentangan bermula pada tahun 1972 melawan tentera Marcos di Filipina untuk kemerdekaan Republic BANGSAMORO.

Perjuangan Islam tidak mungkin lari dari sejarah asal-usul bangsa atau negeri yang mereka perjuangkan. Meletak nama Moro dalam perjuangan mereka pun sudah menampakkan satu kesilapan besar. Mana mungkin mereka mendapat kemerdekaan dengan nama MORO? Kerana Nama Moro itu adalah nama kepada kaum Tartar-Arab Mauricenia di Andalusia (setelah kalah kepada Spanyol mereka lari berpindah ke Maghribi-Morocco). Sebab itu mengapa hingga hari ini MNLF selalu dipermainkan dalam rundingan damai. Diperlakukan seperti anak-anak kecil yang mahukan gula-gula, setelah diberi gula-gula maka diamlah dia. Sekarang MNLF diam seribu bahasa, terpelihara dalam jagaan Filipina. Sebahagiannya berada di Malaysia menjadi orang biasa.

Ferdinand Marcos (mantan Presiden Filipina) sedang tidur nyenyak dalam kaca buat selama-lamanya. Beliau adalah bapa Freemason di Filipina ketika itu. Menjadi Peguam Kepada Trusty Kesultanan Sulu menjaga Gold Bar Sulu sebanyak 617,000 tan metrik. Kemudian menyertai politik dan menjadi presiden seterusnya membunuh Tausug & Kesultanan Sulu. Beliau berjaya memancing Nur Misuari berperang dengan Pembunuhan Jabidah Force 1968 dengan tujuan menghancurkan Sulu dan rakyatnya.

Sebab itu mengapa generasi muda berakal Sulu dan Mindanao hari ini semakin menyedari penglibatan Freemason-Zionis dalam perjuangan Moro. Bangsa Sulu dan Mindanao bukannya BANGSAMORO, panggilan baru ini untuk menghilangkan identiti dan sejarah asal-usulnya. Tausug sudah lama wujud sebelum kewujudan Bangsa Moro di Mauricenia, Andalusia. Mana mungkin Orang Jawa mahu dipanggil atau rela dirinya dipanggil MORO sedangkan dia orang Jawa. Kalau panggilan orang Islam atau Melayu tidak mengapa kerana masih dalam rumpun Melayu yang beragama Islam.

Alfatihah kepada syuhada' MNLF yang gugur kerana Allah dan Rasul, Bangsa dan Negara. Kerana mereka walau pun menyertai MNLF mereka syahid untuk Allah swt dan Haq mereka, bukan kerana MNLF. InsyaAllah, kita semua akan menyusul sebagai syuhada'!!!

Asree

Post a Comment